Ung08 dagarna

Onsdag 12/8:
Då var det ung08 festen. Jag kan säga att den var grym! Fest på tunnelbansperongen, stackars er som missade det. Jag och Pattis hade köpt biljetterna så det var bara Hb kvar och hon fick inte lusten att gå -.-" Sen till slut så tog biljetterna slut, skit synd. Jag dansa som en galning, fick massor med killar bakom mig x) Både fula och fina, fast det var ju bara en fin (aa) Han STR med mig, lite pinsamt och läskigt. Jag fick en fett läskig kille bakom mig, han hade långt hår, fucking the grudge hår :O Skit läskig, fick låssas som om det ringde till mig fast det var jag som ringde xP Jag ringde till Nathi för det var han jag ringde senast, snackade lite med han. Jag, Benan och Netha var där tills halv 2. Efter festen gick vi till donken och käka, då träffa vi Sebbe och Alle (några kompisar). Vi satt och käka där med dom, klockan blev 3 och vi skulle till plattan och gå på tunnelbanan. Men hela tunnelbanstationen var stängd, väldigt bra. Vi fassna i stan, visste inte hur vi skulle hem. Sebbe och Alle var fett fula för dom sa att dom kom på att alla tåg och bussar slutade gå efter 3, dom kunde väl sagt det tidigare :O Det blev värsta äventyret i stan, vi gick till olika tunnelbanor för att se om dom var öppna men det var dom inte. Det fanns inga bussar till gullmarsplan heller så vi fick ta taxi. Vi försökte hitta billig taxi men vissa tog inte 5 personer och vissa tog betalt 500 kr, skit dyrt. Vi frågade vidare, sen sa en taxi till oss att vi skulle ta taxin där bakom han för han tog 5 personer och billigt. Vi gick till taxin där bak men det var ingen taxi, det var bara en vanlig bil så han lura oss :O Han frågade vart vi skulle och Alle sa då inte med dig i alla fall, haha skit taskig. Men han tog betalt 300 och vi behövde verkligen komma hem så vi hoppade på bilen. Alle och Sebbe var fett rädd för dom trodde han skulle våldta oss, asso det borde vara vi tjejer som oroar oss mer än vad dom ska göra :O Roligaste var att 4 skulle sitta bak och 1 fram men ingen ville sitta fram x) Alla försökte tränga sig där bak men till slut fick Sebbe sitta fram, han hade åtminstonde kul för han satt och dansa. Men sen vände han sig om och sa att han inte ville sitta där mer, HAHA! Men vi kom hem till tyresö, Sebbe och Alle visste inte vart dom skulle så dom fick komma upp hem till mig, Benan och Netha följde med upp oxå. Så vi sov alla 5 i min säng, lite trångt men sov i alla fall i 4 timmar.

Torsdag 13/8:
Jag hade träning klockan 12, dom åkte hem när vi skulle till träningen. Vi hade träning i 3 timmar, efter träningen försökte vi samla in pant burkar, vi samlade in 1900 kr. Inte dåligt, vissa i dansen åkte och köpte shortsen som vi skulle ha till uppvisningen. Jag följde inte med, jag duschade och fixade mig, skulle tillbaka till nyboda klockan 7 på kvällen för vi skulle träffa vår nya danstränare Martha och så skulle vi göra flätor till uppvisningen. Jag fick inte mina flätor då för klockan blev sent så Penda skulle fortsätta på alla dagen efter. Jag och Hb gick hem tillsammans, Hb sov hos mig. Gjorde ingenting speciellt, vi spelade wii sen så snackade vi med Danie i telefonen. Sen somna vi vid 1 lr 2 för vi skulle upp tidigt. Föresten så lärde jag Hb att äta med kina pinnar haha :D

Fredag 14/8:
Vi uppträdde på ung08. Vissa samlades i nyboda klockan 10 för vissa skulle få sina flätor klara, dom andra som var klara fick komma 12. Vi åt lunch där, sen bytte vi om och sminkade oss och så fixade vi vårt hår. Vi hann inte träna en gång innan vi skulle åka för vi hade bråttom, vi åkte in med 2 bilar. Jag satt i minibussen, vi öppnade musik och hade fett kul, skrek M.A.D hela tiden för vi var så nervösa och så glada. Vi gick genom stan och alla tittade på oss, vi kom fram till kungsträdgården så vi gick direkt bakom scenen. En grupp hann uppträda sen började det spöregna och hagla, alla sprang iväg. Sen slutade det och alla kom tillbaka, så började alla dansa igen. Det var jätte många grymma dansgrupper och vi är en av dom (aa) Jag önska att jag kunde få stå på scenen igen, det var så jävla kul. Jag kan säga att jag verkligen är stolt över min dansgrupp, det där var vårt bästa uppträdandet och vi har aldrig uppträtt för nått sånt här stort, tackar verkligen för chansen. Blev jätte glad av att alla vänner stog där och pepprade oss :') Men efter dansen så taggade vi till en asiatiskt restaurange, det var buffé. Det var jätte trevligt att vara där med dansen och super gott! Efter vi hade ätit så gick jag, Hb och Pattis tillbaka till ung08. Vi träffade Danie, Daniel och José. Vi alla dansade, den här gången ville jag inte ha några äckliga killar bakom mig så varje gång jag fick det så hjälpte José mig genom att dansa med mig, det var rätt gulligt haha :D Sen åkte vi hem och Lollo sov hos mig.

Lördag 15/8:
The Voice, oförglömlig dag. Ska berätta min dag från början, jag åkte till gullmars halv 3 för jag skulle möta mamma. Vi skulle till Norsborg, jag ska ju gå modevisning den 22 så jag behövde träna lite till. Träffa en kille som jag kallar storebror, det var så länge sen och var så glad. Sen åkte jag in till plattan för att träffa Lollo, Pattis, Hb och Shamsa. Jag var på the voice med ganska många, men alla tappa bort varandra så jag var bara med Pattis, Hb, Danie och Daniel. Vi gick runt, gick ut och in i folkmassan, sen bestämde vi oss att vi skulle dansa i folkmassan så vi gjorde det. Vi stog och dansa och hade kul men sen hände en sak som jag aldrig kommer att glömma. Vi såg rök och vi trodde det var rökmaskin men nej det var det inte, nån hade kastat in tårgas. Alla började springa, folk sprang på varandra, största paniken. Jag blev nästan nertrampad, fick armbågar i magen, kunde inte andas, hostade som fan. Lyckades i alla fall komma ut, var helt medvetslös, höll på svimma. Men fick hjälp av några, hade tappat bort alla. Alla sprang åt olika vägar för alla var så rädda. Jag hittade min så kallad storebror, han såg att jag var helt svag så han tog hand om mig, det var jätte gullig. Sen hitta Pattis mig, vi grät som fan för vi hittade aldrig Hb. Jag darrade verkligen, kunde knappt stå så min bror fick ge mig stöd. Sen hittade jag Lollo och några till och dom såg hur förskräcklig jag såg ut. Vi fick reda på att Hb var vid punkt shop så vi skyndade oss dit, när vi hittade henne så kramade vi om henne, vi grät med varandra. Vi väntade på Hbs mamma för hon skulle hämta oss, det blev skönt att få komma hem. Ringde några och berättade vad det var som hände, folk var oroliga men det gick bra. Lollo kom och sov hos mig, jag ville inte sova ensam. Danie och Daniel kom oxå och sov hos mig.

Det var allt om mina ung08 dagarna, måste börja ta och sova tidigt eftersom skolan börjar på torsdag. Undra vilka som orkar läsa allt det här, haha knappast nån. Förlåt för att jag inte har bloggat, har inte orkat för har alltid kommit hem sent. Men nu ska jag skärpa mig och vara ordentlig med bloggen igen, puss på alla! Bilder kommer

Postat av: Frida

Jag läste ALLT, skitstolt! (a)

2009-08-17 @ 00:15:08
URL: http://fridalito.blogg.se/
Postat av: Nathalie

fett mkt d har skrivit fettt mkt d orkar att skriva jag orkar bara att skriva fett lite men var det jätte kl när ni dansadevard nervös på början

2009-08-17 @ 15:03:47
URL: http://alltomidag.blogg.se/

Kommentera här:


♥ Vad heter du?


♥ Har du blogg?


♥ Vad har du på hjärtat baby?