Koh Samui

I torsdags 2/7: Kom vi fram till Samui. Åkte med plan till Surat, sen blev vi hämtade av P'Boll (min syssling) och P'Koy (min sysslings tjej). Dom tog med sig Nang'Opor (P'Bims barn = min syssling), så stor hon har blivit kände knappt igen henne, såg henne sist när hon var några månader. Men vi åkte med båt över till Samui, kom fram klockan 8 på kvällen. Hälsade på några släktingar vid djuraffären, dom jobbar där, sen åkte vi till hotellet och tittade på mitt favorit program "buang hong". Direkt efter decka jag.
             

I fredags 3/7: Blev det lite bad i poolen utanför vår balkong. Sen klockan 1 så åt vi med en släkt, men jag var inte så hungrig och det var sjukt varmt :O Sen va jag hos frisören och typ mjukade mitt hår, jag vet inte vad det heter på svenska men ni får se bild sen. Nu är mina slitna toppar i alla fall borta och jag har slutat platta håret, behöver knappast. Vaknar med ett rakt hår, fattar inte, i Sverige så sticker mitt hår ut hit och dit. Men det är ju bra att jag slipper platta nu i alla fall. Lite senare på kvällen så var jag på bio med P'Boll, P'Koy, P'Bim och mamma och såg Transformer 2. Det roliga va att jag satt bredvid P'Boll och P'Bim, när jag vänder mig och tittar på dom så ligger båda och sover, jag satt och dog av garv. Men filmen var sjukt bra, vet inte om den har kommit ut i Sverige, men om den har det så säger jag bara att ni måste se den.
          

I lördags 4/7: Va jag och hjälpte P'Bim och P'Koy med att ta hand om hundar. Duscha dom och sånt, men det gick inget vidare för mig. I rummet fick man ha skyddskläder, det luktade inte så gott i rummet och det va skit varmt. Höll på svimma (?) Istellet gick jag med mamma och P'Boll och åt mat vid vattenfallet. Där träffa vi min pappas kusin, han äger det hotellet vi bodde i så vi fick det billigt. Jag, mamma och min lillebror gick sen till vattenfallet och tittade lite. Folk badade och det var jätte fint. Själv doppade jag i fötterna. När vi kom hem så badade vi lite vid stranden, det var stora vågor, min lillebror drunka några gånger haha. Sen gick vi upp och badade lite i poolen.
         

I söndags 5/7: Bada vi på morgonen, morgonpigg (?) Vakna typ varje dag klockan 7, vet inte varför. Min lillebror sitter alltid och spelar wii på morgonen så jag blir oftast väckt av han. Efter badet stannade vi typ bara uppe på rummet, vi gick ingenstans. Jag satt och spela wii med min lillebror. På kvällen däremot så åkte vi till Lotus med P'Boll, P'Koy och P'Bim. P'Bim hade med sig Nang'Opor, hon va helt vild i bilden. När musiken va på så dansa hon, haha som om hon vore på konsär, hon är bara 1 år. Så jävla söt, hon påminner mig om min lillkusin. Jonathan, han har typ flyttat till Thailand hörde jag, har inte träffat han på länge. Vi käkade på restaurangen mk, sen gick vi och handlade lite saker. Har köpt en sak till Benans familj hihi ^^ (Titta på bilden, fett tjocka :O)


I måndags 6/7: Var vi på Samui Island Tour. En minibuss hämtade oss framför hotellet och lämnade oss vid båtarna. Vi åkte båt till en ö, kommer inte ihåg vad ön heter. Vi fick gå upp för massa trappor, det var jobbigt, lite träning i benen. Vi fick titta på havet inne, asso det havet som är innanför massa berg. Och man kunde titta på havet utanför bergen oxå, det var ganska fint utsikt. Sen fick vi gå lite längre ner för att titta på fiskar och andra saker, såg några svarta bollar som har taggar i vattnet, vet inte vad det heter men det såg rätt roligt ut haha :P Sen kom vi ner till stranden igen och det var sjukt varmt. Sen skulle vi paddla och det älskar jag, mamma visste inte hur man paddla haha. Innan vi skulle paddla var det en kille som sa att jag var söt hihi :$ Han sa till vår guide att ta hand om mig, min mamma sa att jag var supermodell -.-" Whatever, men det gick rätt bra för oss, mamma tyckte sen det var roligt, man fick oxå lite träning i armarna. Vi paddlade ut nånstans, sen kom vår båt och hämtade oss. Vi åkte till en annan ö, vi skulle få dyka och titta under vattnet. Men vattnet var inte så bra för det var dammigt under vattnet så man såg inget. Så jag, mamma och min lillebror badade bara fritt. Jag gick upp från vattnet, jag vet inte vad jag skulle göra och det var några killar som tittade på mig. Mamma såg det och hon hörde att dom prata om mig. Så min mamma sa till dom att hon kommer ta betalt för tittandet, haha hon är fett rolig. Men vi gick upp sen och tvättade av oss och det var en kille till som flörtade lite med oss, haha helt sjukt. Vi satt och drack cocosnöt, det är mycket godare än i sverige för i sverige är dom konstiga, om man får säga så :P Sen var det att bege sig hemmot. Jag, mamma och min lillebror fick en skada på foten. En sten hade rivit oss i havet så guiden fick tvätta våra sår, haha det roliga va att alla 3 fick på foten, till och med under foten :P En minibuss hämtade oss vid båtarna och lämnade oss vid hotellet. Det var rätt roligt men mamma sa att nästa gång ska bara jag och hon gå för min lillebror spydde hela tiden, till och med när vi paddla, han kan inte åka nånstans långt för han har värsta åksjukan. Vi alla va trötta efter dagen, tog en dusch och sen gick vi och la oss.
                         

I tisdags 7/7: Var vi nere vid stranden och badade. Vi va där ganska länge och jag har blivit brun! Asso jag har faktist blivit skit brun, man ser min bikinilinje och det är helt vitt haha. Passar på att bli brun, på vintern kommer jag ändå bli vit igen. Asso inte lika vit som svennarna men jag blir så blek på vintern tycker jag. Jag saknar Vickan och Samme fett mycket, det är typ dom jag pratar med mest. Sen saknar jag att skratta med Rodde och så saknar jag dansen, faktist längtar jag till att dansa. Jag har köpt en sak till fritidsgården, en sak till Vickan och sen sak till Benans familj. Ska faktist ta och köpa nått till Samme och Rodde oxå hade jag tänkt mig. Menmen, efter att vi varit nere i stranden så gick vi upp till poolen. Jag badade inte så länge för jag orkade inte. Jag, mamma och P'Bim åkte och köpte löshår till mig. Det började bli kväll så jag och mamma gick i marknaden bredvid vårt hotell, har köpt en keps till mig och lite filmer. Skulle leta efter nått till Kibbe men jag hittade inte det jag letade efter, men jag vet vad jag ska köpa till han så jag hittar det säkert innan jag åker tillbaka till Sverige.

I onsdags 8/7: Var jag hos frisören från klockan 11 till 6. Jag färgade mitt hår och slingade det, det tog timmar. Men det blev i alla fall bra. Om man vill vara fin så tar det sin tid och jag orkade i alla fall vänta i 7 timmar. På kvällen gick jag på bio igen. Med samma personer som jag va med innan, vi såg på "wong kam lao". Haha så jävla rolig den va, det är en komedi. Älskar killen som har huvudrollen, han är så jävla rolig och är jätte känd. Namnet Mam, han är så jävla roligt, han spelar i andra filmer oxå. Det finns en film som heter "tom yam gong", det är en action film men Mam är med i filmen så det gör filmen rolig. Skrattade från hela början av filmen till slutet, det är inget märkvärdigt med filmen, det är bara massa skämt som får folk att skratta. Föresten så somna P'Bim igen, HAHAHAHAH!
  

I torsdags 9/7: Fick jag gå upp lite tidigare än vanligt, jag och mamma skulle på tempel så P'Boll och P'Koy hämtade oss. Många thailändare brukar be till budda, det är nått bra som min mamma verkligen gör ofta. Hon gör det varje natt när vi är i Sverige. Vi gick sen och åt lunch hos en släkt, jag har så många släktingar så jag vet knappt vad alla är till mig :O Huset bredvid bor oxå en släkt till mig, min farfars mamma bodde där, hon blev 98 år, hon dog, men min farfar hann och träffa henne innan hon dog. Det var som om hon väntade på han, lite sorgligt ska inte skriva om det här. Klockan 12 kom P'Oil och hämta mig, det är min frisör. Hon skulle sätta på löshåret på mig, det tog 3 timmar. Men jag är jätte glad för mitt hår nu. Det håller i 2 lr 3 månader, det beror på hur jag tar hand om det. Lite senare på kvällen åt vi mat hos våra släktingar, som en hejdå middag eftersom vi skulle åka hem till Bangkok dagen efter. Jag såg oxå på mitt favorit pogram som nu är slut "buang hong". Älskar tjejen som spelar huvudrollen, hon är modell, jätte fin, min förebild. Jag tycker thailändska filmer är bra, fast alla är exakt likadana. Om ni tittar på dom så kanske ni förstår. Vi åkte hem sen till hotellet, det blev sovdags för vi skulle åka från hotellet klockan 9 på morgonen.
            

I fredags 10/7: Åkte vi hem till vårt hotell i Bangkok. P'Boll och P'Koy lämna oss i Surat, jätte snällt av dom. Det blev övervikt för våra väskor så vi fick betala 100 baht. Inte så dyrt som jag trodde innan. Min farmors kompis fick övervikt förut 10 kg, hon fick betala 10 000 baht. Fast då skulle hon åka hem till Sverige. Nu har jag skrivit om allt jag gjort i Samui, kunde inte blogga i Samui för internet där var fuckt up, hade inte heller tid. Jag undrar faktist om ni har orkat läsa allt det här, HAHA! (Bilden på ödlan, såna små ödlor finns det överallt i Thailand, usch!)
      

Postat av: samme

Okej duktig som jag är har jag läst ALLT ihopa, och det märks att du inte varit i Sverige på ett tag, liksom kolla din svenska HAHAHAHAHA !

inget mer att skriva ska dra, syns snart ! kram

2009-07-11 @ 12:17:48
Postat av: varissa

duktigt samme! :D

2009-07-12 @ 04:11:13
URL: http://alltomvarissa.blogg.se/
Postat av: frida

omg varissa!!!!!!!!! ditt hååååååååår! du passar skitbra i slingat! och du har klippt dig skitsnyggt! jag orkade läsa allt hihih :) i miss you!!!!!! åååh, lycko dig som badat varje dag här har det regnat varje dag istället. -.- KOM HEM SNART SWEETHEART! <33333333

2009-07-12 @ 13:38:58
URL: http://lifeofmefrida.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag vet, din icke kunna svenska thaisak.

2009-07-12 @ 22:48:39
Postat av: varissa

haha samme och du ska rätta mig på svenska, kolla hur du skriver haha, fattar nada x)

2009-07-13 @ 04:57:26
URL: http://alltomvarissa.blogg.se/

Kommentera här:


♥ Vad heter du?


♥ Har du blogg?


♥ Vad har du på hjärtat baby?